Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež - METRO, Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež (§ 62)
Forma sociální služby
Terénní / Ambulantní
Komu je služba určena
- osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
- etnické menšiny
- děti a mládež ve věku od 6 do 26 let ohrožené společensky nežádoucími jevy
Věkové skupiny
- starší děti (11 – 15 let)
- mladí dospělí (19 – 26 let)
- dorost (16 – 18 let)
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 2932606
- Druh služby: Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež (§ 62)
- Adresa: Boženy Němcové 101/16,75002 Přerov
- Telefon: 773 070 814
- E-mail: centrum.pomoci@kappa-help.cz
- Web: www.kappa-help.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Cílovou skupinou jsou děti a mládež ve věku 11 – 26 let, kteří jsou ohroženi sociálním vyloučením, společensky nežádoucími jevy nebo osoby vyloučené
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním NZDM-METRO je nabídnout dětem, dospívajícím a mladým dospělým pomoc, podporu, informace a zároveň poskytnout vhodnou alternativu k stereotypnímu trávení volného času. Přispíváme k rozvoji schopností, dovedností a vědomostí našich klientů. Prostřednictvím poskytovaných služeb pomáháme mladistvým ve složitých životních situacích a snažíme se zabránit potencionálnímu vzniku nežádoucích společenských jevů. Stěžejním bodem je preventivní působení.
Cílem služby je zlepšit kvalitu života cílové skupiny předcházením nebo snížením sociálních a zdravotních rizik souvisejících se způsobem jejich života, umožnit jim lépe se orientovat v jejich sociálním prostředí a vytvářet podmínky k řešení jejich nepříznivé sociální situace.
Cíle služby
- zajistit odborné sociální poradenství a navazující péči pro klienty
- realizovat týmové aktivity – porady, supervize, intervize
- umožnit vzdělávání a rozvoj pracovníků
- uskutečnit aktualizaci metodické dokumentace min. 1x za rok za účasti všech členů týmu
- vytvořit bezpečný prostor pro smysluplné trávení volného času, který vychází z dodržování pravidel klienty a jejich důsledného uplatňování pracovníky
Cíle směrem ke společnosti
- srozumitelně informovat odbornou i neodbornou veřejnost o sociální službě a minimalizovat předsudky vůči klientům NZDM
- předávat informační letáčky v rámci terénní práce
- realizovat veřejné akce, např. Den otevřených dveří
Cíle směrem ke klientům
- klienti jsou srozumitelně informováni o sociální službě
- s klienty máme navázán vztah založený na důvěře
- klienti služby znají druhy rizikového chování, jejich důsledky a zdroje pomoci
- klienti znají a dodržují pravidla a jsou si vědomi postihů plynoucích z jejich porušení
- klienti mají příležitosti k osobnímu rozvoji
Specifickým cílem pro terénní formu poskytování je vyhledat, kontaktovat a informovat potenciální cílovou skupinu o fungování sociální služby; navázat vztah založený na vzájemné důvěře, respektu a toleranci a delegovat do ambulantní formy poskytování sociální služby.
Principy služby:
· Nízkoprahovost (anonymita, bezplatnost)
· Individuální přístup
· Flexibilita
· Projev svobodné vůle, Dobrovolnost
· Ochrana proti předsudkům
· Profesionalita
3. Nabízené činnosti
a) Kontaktní práce
b) Pobyt v zařízení - kontakt
c) Situační intervence
d) Informační servis
e) Poradenství
f) Pomoc v krizi
g) Kontakt s institucemi ve prospěch klienta
h) Případová práce
i) Práce se skupinou
j) Práce s blízkými osobami
k) Volnočasové aktivity
l) Socializační aktivity
m) Pomoc při rozšiřování znalostí
n) Preventivní, výchovné a vzdělávací aktivity
o) Zdravotní ošetření
Další služby bez úhrady:
a) využití internetu
b) využití mobilního telefonu, např. k zajištění práce, bydlení, sociální dávky apod.
4. Specifika služby
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Úterý : 12:30-16:00
-
-
Ambulantní
-
Pondělí : 10:00-18:00 - 10:00 - 12:00 poradenství, 13:00 - 17:30 běžný provoz NZDM, 17:30 - 18:00 poradenství Úterý : 10:00-18:00 - 10:00 - 12:00 poradenství, 13:00 - 17:30 běžný provoz NZDM, 17:30 - 18:00 poradenství Středa : 10:00-18:00 - 10:00 - 12:00 poradenství, 13:00 - 17:30 běžný provoz NZDM, 17:30 - 18:00 poradenství Čtvrtek : 10:00-18:00 - 10:00 - 12:00 poradenství, 13:00 - 17:30 běžný provoz NZDM, 17:30 - 18:00 poradenství Pátek : 8:00-12:00 - 8:00 - 12:00 poradenství
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBASlužby jsou poskytovány zdarma.
Fakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
NENázev poskytovatele
KAPPA-HELP, z.s.
IČ poskytovatele
66743192
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Kojetínská 382/11,75002 Přerov
- Telefon: +420773821001
- E-mail: office@kappa-help.cz
- Web: www.kappa-help.cz