Katalog poskytovatelů sociálních služeb a vybraných zdravotních služeb v Olomouckém kraji

Terénní sociální práce Olomouc, Terénní programy (§ 69)

Forma sociální služby

Terénní

Komu je služba určena

  • osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách

Věkové skupiny

  • Senioři (od 65 let)
  • mladí dospělí (19 – 26 let)
  • starší děti (11 – 15 let) - Klientem může být zájemce o službu od 15 let.
  • dorost (16 – 18 let)
  • dospělí (27 – 64 let)

Kontaktní údaje na službu

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Jednotlivcům starším 15 let, kteří naplňují minimálně tři uvedené charakteristiky:

● Nevyhovující nebo nestabilní bydlení.

● Dlouhodobá nezaměstnanost, nízká uplatnitelnost na trhu práce.

● Zadluženost  

● Potíže s výchovou a péčí o děti.

● Potíže se zvládáním rodinného rozpočtu.

● Sociální znevýhodnění z důvodu předsudků.

● Nepřítomnost osob v rodině nebo okolí, které by uměly/mohly se situací pomoci.

● Příjem domácnosti tvořen zejména sociálními dávkami a důchody.

● Sociálně patologické jevy v rodině (trestná činnost, závislosti, …).

● Nedostatek vědomostí a dovedností k řešení obtížné situace (zejména vzhledem k nízkému, nebo předčasně ukončenému vzdělání).

2. Smysl, poslání a cíl služby

Posláním terénní sociální práce je vyhledávání, motivace, pomoc a podpora jednotlivcům v obtížné životní (sociální) situaci, která je ohrožuje vyloučením nebo vylučuje z běžné společnosti. Služba je poskytována osobám, které nemají dovednosti a prostředky si pomoci sami. Směřuje k tomu, aby dokázali obtížnou životní situaci identifikovat, nalezli její řešení, dokázali ji řešit vlastními silami a lépe se orientovali ve svých právech a povinnostech. Činnosti a kroky směřující k řešení klientova problému, jsou vykonávány s jeho vědomím, klient se podílí na řešení své situace v maximální možné míře. Součástí služby není poskytování finančních prostředků nebo materiální podpory. Služba je bezplatná, spolupráce probíhá nejčastěji v přirozeném prostředí klienta, zejména v jeho domácnosti.

Co je cílem služby:

● Poskytnout klientovi informace o možnostech řešení tíživé (sociální) situace.

● Pomoci klientovi při řešení jeho tíživé (sociální) situace.

● Aktivně zapojit klienta do řešení jeho tíživé (sociální) situace.

● Naučit klienta podobnou situaci zvládnout v budoucnu samostatně.

● Zprostředkovat klientovi další odbornou pomoc.

Minimálním cílovým stavem je zastavení zhoršování sociální situace klienta. Optimálním cílovým stavem je zlepšení jeho sociálních dovedností, životní úrovně a spokojenosti.  

3. Nabízené činnosti

Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím; pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. Konkrétně: - poskytování sociálního a právního poradenství - pomoc při prosazování práv a oprávněných zájmů - pomoc při řešení dluhů - doprovod při jednání na úřadech - pomoc s listinami (vysvětlení, sepsání) - asistence při získávání zaměstnání - pomoc v hledání vhodného bydlení - podporu rodičů při vzdělávání dětí - zprostředkování kontaktů s dalšími institucemi a organizacemi

4. Specifika služby

Terénní forma.

Časový rozsah poskytování služeb

  • Terénní
    • Pondělí  :  08:00-16:30
      Úterý  :  08:00-16:30
      Středa  :  08:00-16:30
      Čtvrtek  :  08:00-16:30
      Pátek  :  08:00-16:30
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Služba je bezplatná.

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

NE

Název poskytovatele

Člověk v tísni, o.p.s.

IČ poskytovatele

25755277

Kontaktní údaje na poskytovatele