Terénní sociální práce Olomouc, Terénní programy (§ 69)
Forma sociální služby
Terénní
Komu je služba určena
- osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
Věkové skupiny
- Senioři (od 65 let)
- mladí dospělí (19 – 26 let)
- starší děti (11 – 15 let) - Klientem může být zájemce o službu od 15 let.
- dorost (16 – 18 let)
- dospělí (27 – 64 let)
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 8373997
- Druh služby: Terénní programy (§ 69)
- Adresa: Litovelská 131/14,77900 Olomouc
- Telefon: 739220640
- E-mail: michal.las@clovekvtisni.cz
- Web: www.clovekvtisni.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Jednotlivcům starším 15 let, kteří naplňují minimálně tři uvedené charakteristiky:
● Nevyhovující nebo nestabilní bydlení.
● Dlouhodobá nezaměstnanost, nízká uplatnitelnost na trhu práce.
● Zadluženost
● Potíže s výchovou a péčí o děti.
● Potíže se zvládáním rodinného rozpočtu.
● Sociální znevýhodnění z důvodu předsudků.
● Nepřítomnost osob v rodině nebo okolí, které by uměly/mohly se situací pomoci.
● Příjem domácnosti tvořen zejména sociálními dávkami a důchody.
● Sociálně patologické jevy v rodině (trestná činnost, závislosti, …).
● Nedostatek vědomostí a dovedností k řešení obtížné situace (zejména vzhledem k nízkému, nebo předčasně ukončenému vzdělání).
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním terénní sociální práce je vyhledávání, motivace, pomoc a podpora jednotlivcům v obtížné životní (sociální) situaci, která je ohrožuje vyloučením nebo vylučuje z běžné společnosti. Služba je poskytována osobám, které nemají dovednosti a prostředky si pomoci sami. Směřuje k tomu, aby dokázali obtížnou životní situaci identifikovat, nalezli její řešení, dokázali ji řešit vlastními silami a lépe se orientovali ve svých právech a povinnostech. Činnosti a kroky směřující k řešení klientova problému, jsou vykonávány s jeho vědomím, klient se podílí na řešení své situace v maximální možné míře. Součástí služby není poskytování finančních prostředků nebo materiální podpory. Služba je bezplatná, spolupráce probíhá nejčastěji v přirozeném prostředí klienta, zejména v jeho domácnosti.
Co je cílem služby:
● Poskytnout klientovi informace o možnostech řešení tíživé (sociální) situace.
● Pomoci klientovi při řešení jeho tíživé (sociální) situace.
● Aktivně zapojit klienta do řešení jeho tíživé (sociální) situace.
● Naučit klienta podobnou situaci zvládnout v budoucnu samostatně.
● Zprostředkovat klientovi další odbornou pomoc.
Minimálním cílovým stavem je zastavení zhoršování sociální situace klienta. Optimálním cílovým stavem je zlepšení jeho sociálních dovedností, životní úrovně a spokojenosti.
3. Nabízené činnosti
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím; pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. Konkrétně: - poskytování sociálního a právního poradenství - pomoc při prosazování práv a oprávněných zájmů - pomoc při řešení dluhů - doprovod při jednání na úřadech - pomoc s listinami (vysvětlení, sepsání) - asistence při získávání zaměstnání - pomoc v hledání vhodného bydlení - podporu rodičů při vzdělávání dětí - zprostředkování kontaktů s dalšími institucemi a organizacemi
4. Specifika služby
Terénní forma.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Pondělí : 08:00-16:30 Úterý : 08:00-16:30 Středa : 08:00-16:30 Čtvrtek : 08:00-16:30 Pátek : 08:00-16:30
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBASlužba je bezplatná.
Fakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
NENázev poskytovatele
Člověk v tísni, o.p.s.
IČ poskytovatele
25755277
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Šafaříkova 635/24,12000 Praha
- Telefon: 608 732 386
- E-mail: michal.las@clovekvtisni.cz
- Web: www.clovekvtisni.cz