Katalog poskytovatelů sociálních služeb a vybraných zdravotních služeb v Olomouckém kraji

Občanská poradna a poradna pro dlužníky, Odborné sociální poradenství (§ 37)

Forma sociální služby

Ambulantní

Komu je služba určena

  • osoby v krizi

Věkové skupiny

  • mladí dospělí (19 – 26 let) - od 18 let
  • mladší senioři (65 – 80 let)
  • dospělí (27 – 64 let)
  • starší senioři (nad 80 let)

Kontaktní údaje na službu

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Občanská poradna a poradna pro dlužníky - služba je určena osobám, kteří ve své tíživé sociální situaci potřebují poradenství v oblasti občanského, rodinného, pracovního práva. Dále se specializuje na dluhovou problematiku, a to včetně zpracovávání návrhů na povolení oddlužení.

2. Smysl, poslání a cíl služby

Občanská poradna a poradna pro dlužníky - Hlavním cílem služby je poskytnout informace, rady a pomoc v oblastech občanského, rodinného, pracovního práva a v oblasti dluhové problematiky. Služba se snaží přispět k řešení nepříznivé sociální situace klientů, informuje o právech a povinnostech a pomáhá při zpracovávání návrhů a podání k soudům a dalším institucím.

3. Nabízené činnosti

Odborné sociální poradenství je poradnou zajišťováno v rozsahu těchto úkonů:

  1. zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

zprostředkování navazujících služeb

  1. sociálně terapeutické činnosti:

poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání

  1. pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

1. pomoc při vyřizování běžných záležitostí, 2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím

  1. činnosti poskytující podporu pečujícím osobám a činnosti, které spočívají v nácviku dovedností pečujících osob pro zvládání péče o osoby závislé na jejich pomoci

 

Tyto úkony jsou zajištěny prostřednictvím těchto konkrétních výkonů:

Informace – obecná fakta, při kterých není třeba posuzovat a řešit konkrétní situaci uživatele.

Může jít o konkrétní údaje, které jsou cílené na danou situaci. Informace nenabízí možnosti řešení. Může být podána osobně nebo neosobně (prostřednictvím letáků, vyhledání adresy v adresáři atd.). Osobně – patří sem naslouchání uživateli, vyhledání čísla právní normy, odkazující informace o jiných institucích, znění vybraného paragrafu zákona, zjištění, zda je norma platná, informace o typu uživatelovy smlouvy atd. Patří sem také odkázání na jinou instituci – včetně vyhledání adresy atd.

 

Rady – orientované na řešení problému.

Vychází z konkrétní situace uživatele, nabízí alternativy řešení, posuzuje klady a zápory jednotlivých variant řešení.

 

Aktivní pomoc – probíhá v prostorách poradny, jde o komplexní přístup k řešení problému, včetně poskytnuté práce. (Př. zpracování a podání insolvenčních návrhů, vyplňování formulářů a dotazníků, pomoc se sepisováním smluv, podání, závětí, jiných písemností včetně podání návodu, vzorů.) Konzultace o věcné správnosti písemností, pomoc s výpočty a splátkovými kalendáři, vysvětlování obsahu dokumentů, zprostředkování pomoci u dalších institucí. Poskytnutí písemných materiálů.

 

Asistence – činnost ve prospěch klienta mimo poradnu.

Patří sem vyjednávání, zastupování při jednání s úřady, doprovázení na jednání na úřadech a k soudu (zastupování pouze na základě plné moci). Nejde o zastupování při soudních jednáních s výjimkou insolvenčního řízení.

 

Pomoc, podpora a praktický nácvik dovedností potřebných pro vyřizování sociálních dávek, zajišťování služeb sociální péče (např. pečovatelská služba, osobní asistence, odlehčovací služba), zajišťování pobytových služeb, zdravotních služeb atd.

Pomoc, podpora a praktický nácvik dovedností potřebných pro obstarávání osobních záležitostí jako je kontakt s úřady, pojišťovnami, ČSSZ a dalšími institucemi.

4. Specifika služby

Poradna se od roku 2010 zaměřuje na dluhovou problematiku zejména na řešení dluhů prostřednictvím insolvenčních návrhů. Charita Přerov je od r. 2017 akreditovanou právnickou osobou u Ministerstva spravedlnosti ČR pro poskytování služeb v oblasti oddlužení (Id. č. akreditace AO-015-2017). Poradna poskytuje poradenství zájemcům z regionů měst Hranice, Lipník nad Bečvou, Přerov, Kojetín, Prostějov. Pracovnice jsou členkami Profesní komory sociálních pracovníků. 

Časový rozsah poskytování služeb

  • Ambulantní
    • Pondělí  :  09:00-17:00  -  9:00-11:00 jen na objednání 12 - 17
      Úterý  :  09:00-15:00  -  9:00-12:00 a 13:00 - 15:00
      Středa  :  09:00-15:00  -  9:00-12:00 a 13:00 - 15:00
      Čtvrtek  :  10:00-15:00  -  10:00 - 12:00 a 13:00-15:00 jen na objednání
      Pátek  :  09:00-12:00  -  09:00-12:00 a 13:00 - 14:00 pátek jen na objednání
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Služba je poskytována bezplatně.

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

NE

Budova není bezbariérová. Poradna je umístěna v přízemí budovy. Do přízemí budovy vede 6 schodů. Přístup do budovy je pro osoby na vozíčku a osoby se sníženou schopností pohybu řešen pomocí nájezdové rampy.

Název poskytovatele

Charita Přerov

IČ poskytovatele

45180270

Kontaktní údaje na poskytovatele