Občanská poradna a poradna pro dlužníky, Odborné sociální poradenství (§ 37)
Forma sociální služby
Ambulantní
Komu je služba určena
- osoby v krizi
Věkové skupiny
- mladí dospělí (19 – 26 let) - od 18 let
- mladší senioři (65 – 80 let)
- dospělí (27 – 64 let)
- starší senioři (nad 80 let)
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 8311953
- Druh služby: Odborné sociální poradenství (§ 37)
- Adresa: Šířava 1295/27,75002 Přerov
- Telefon: 777 729 521
- E-mail: poradna@prerov.charita.cz
- Web: www.prerov.charita.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Občanská poradna a poradna pro dlužníky - služba je určena osobám, kteří ve své tíživé sociální situaci potřebují poradenství v oblasti občanského, rodinného, pracovního práva. Dále se specializuje na dluhovou problematiku, a to včetně zpracovávání návrhů na povolení oddlužení.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Občanská poradna a poradna pro dlužníky - Hlavním cílem služby je poskytnout informace, rady a pomoc v oblastech občanského, rodinného, pracovního práva a v oblasti dluhové problematiky. Služba se snaží přispět k řešení nepříznivé sociální situace klientů, informuje o právech a povinnostech a pomáhá při zpracovávání návrhů a podání k soudům a dalším institucím.
3. Nabízené činnosti
Odborné sociální poradenství je poradnou zajišťováno v rozsahu těchto úkonů:
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
zprostředkování navazujících služeb
- sociálně terapeutické činnosti:
poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
1. pomoc při vyřizování běžných záležitostí, 2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
- činnosti poskytující podporu pečujícím osobám a činnosti, které spočívají v nácviku dovedností pečujících osob pro zvládání péče o osoby závislé na jejich pomoci
Tyto úkony jsou zajištěny prostřednictvím těchto konkrétních výkonů:
Informace – obecná fakta, při kterých není třeba posuzovat a řešit konkrétní situaci uživatele.
Může jít o konkrétní údaje, které jsou cílené na danou situaci. Informace nenabízí možnosti řešení. Může být podána osobně nebo neosobně (prostřednictvím letáků, vyhledání adresy v adresáři atd.). Osobně – patří sem naslouchání uživateli, vyhledání čísla právní normy, odkazující informace o jiných institucích, znění vybraného paragrafu zákona, zjištění, zda je norma platná, informace o typu uživatelovy smlouvy atd. Patří sem také odkázání na jinou instituci – včetně vyhledání adresy atd.
Rady – orientované na řešení problému.
Vychází z konkrétní situace uživatele, nabízí alternativy řešení, posuzuje klady a zápory jednotlivých variant řešení.
Aktivní pomoc – probíhá v prostorách poradny, jde o komplexní přístup k řešení problému, včetně poskytnuté práce. (Př. zpracování a podání insolvenčních návrhů, vyplňování formulářů a dotazníků, pomoc se sepisováním smluv, podání, závětí, jiných písemností včetně podání návodu, vzorů.) Konzultace o věcné správnosti písemností, pomoc s výpočty a splátkovými kalendáři, vysvětlování obsahu dokumentů, zprostředkování pomoci u dalších institucí. Poskytnutí písemných materiálů.
Asistence – činnost ve prospěch klienta mimo poradnu.
Patří sem vyjednávání, zastupování při jednání s úřady, doprovázení na jednání na úřadech a k soudu (zastupování pouze na základě plné moci). Nejde o zastupování při soudních jednáních s výjimkou insolvenčního řízení.
Pomoc, podpora a praktický nácvik dovedností potřebných pro vyřizování sociálních dávek, zajišťování služeb sociální péče (např. pečovatelská služba, osobní asistence, odlehčovací služba), zajišťování pobytových služeb, zdravotních služeb atd.
Pomoc, podpora a praktický nácvik dovedností potřebných pro obstarávání osobních záležitostí jako je kontakt s úřady, pojišťovnami, ČSSZ a dalšími institucemi.
4. Specifika služby
Poradna se od roku 2010 zaměřuje na dluhovou problematiku zejména na řešení dluhů prostřednictvím insolvenčních návrhů. Charita Přerov je od r. 2017 akreditovanou právnickou osobou u Ministerstva spravedlnosti ČR pro poskytování služeb v oblasti oddlužení (Id. č. akreditace AO-015-2017). Poradna poskytuje poradenství zájemcům z regionů měst Hranice, Lipník nad Bečvou, Přerov, Kojetín, Prostějov. Pracovnice jsou členkami Profesní komory sociálních pracovníků.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Ambulantní
-
Pondělí : 09:00-17:00 - 9:00-11:00 jen na objednání 12 - 17 Úterý : 09:00-15:00 - 9:00-12:00 a 13:00 - 15:00 Středa : 09:00-15:00 - 9:00-12:00 a 13:00 - 15:00 Čtvrtek : 10:00-15:00 - 10:00 - 12:00 a 13:00-15:00 jen na objednání Pátek : 09:00-12:00 - 09:00-12:00 a 13:00 - 14:00 pátek jen na objednání
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBASlužba je poskytována bezplatně.
Fakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
NEBudova není bezbariérová. Poradna je umístěna v přízemí budovy. Do přízemí budovy vede 6 schodů. Přístup do budovy je pro osoby na vozíčku a osoby se sníženou schopností pohybu řešen pomocí nájezdové rampy.
Název poskytovatele
Charita Přerov
IČ poskytovatele
45180270
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Šířava 1295/27,75002 Přerov
- Telefon: 605441670
- E-mail: reditel@prerov.charita.cz
- Web: www.prerov.charita.cz