Katalog poskytovatelů sociálních služeb a vybraných zdravotních služeb v Olomouckém kraji

Občanská poradna SPOLEČNĚ - JEKHETANE, Odborné sociální poradenství (§ 37)

Forma sociální služby

Terénní / Ambulantní

Komu je služba určena

  • osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
  • senioři

Věkové skupiny

  • mladší senioři (65 – 80 let)
  • dorost (16 – 18 let) - služba je poskytována uživatelům od 18 let
  • mladí dospělí (19 – 26 let)
  • Dospělí (27 – 64 let)
  • dorost (16 – 18 let) - uživatelé od 18 let
  • starší senioři (nad 80 let)

Kontaktní údaje na službu

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Osoby starší 18 let v nepříznivé sociální situaci.

Nepříznivá sociální situace je chápána jako situace, kdy zájemce:

  • je zadlužený nebo předlužený,
  • má nízké sociální kompetence nebo dovednosti,
  • se neorientuje v oblasti sociálního zabezpečení (sociální dávky, důchody a podobně),
  • se neorientuje v běžných oblastech práva (rodinné, trestní, pracovní, občanské soudní řízení, občanský zákoník a další),
  • je obětí trestného činu,
  • je nezaměstnaný,
  • žije v nevyhovujících bytových podmínkách nebo je ohrožen ztrátou bydlení,
  • je ohrožen chudobou a sociálním vyloučením,
  • vede rizikový způsob života,
  • neorientuje se ve veřejné správě (úřady, instituce: např. Policie ČR, soudy, Úřad práce ČR),
  • neorientuje se ve spotřebitelské problematice (např. předváděcí akce, smlouvy o dodávkách energií, smlouvy o telekomunikačních produktech).

2. Smysl, poslání a cíl služby

Poslání služby

Posláním Občanské poradny SPOLEČNĚ-JEKHETANE je poskytovat informace, rady, aktivní pomoc a asistenci lidem v nepříznivé sociální situaci, kterou neumí nebo nemohou řešit sami.

Cíle služby

  • Uživatel, který získal informace, jak samostatně řešit běžné záležitosti osobního života (bydlení, hmotné zabezpečení, příjmy, zdravotní péče, zaměstnání, rodina, mezilidské vztahy, sociální péče).
  • Uživatel, který na základě rady získané v poradně, je zodpovědný za své jednání a dokáže posoudit jeho důsledky (dluhová problematika, problémy se zákonem).
  • Uživatel, který s aktivní pomocí poradny zná svá práva a povinnosti (orientace v zákonech).
  • Uživatel, který s asistencí poradny umí komunikovat tak, aby obhájil své oprávněné zájmy (sepisování návrhů, žádostí, odvolání na veřejné instituce).

Zásady poskytované služby

Individuální přístup

Pracovník poskytuje službu podle individuálních potřeb uživatele.

 

Nestrannost

Pracovník poskytuje službu bez ovlivnění svými předsudky, postoji či pocity; ke všem lidem přistupuje stejně.

 

Respekt

Pracovník respektuje vlastní rozhodnutí uživatele.

 

Mlčenlivost a diskrétnost

Pracovník nesděluje třetím osobám žádné skutečnosti týkající se zájemce nebo uživatele, které se dozví v souvislosti s poskytováním služby.

Diskrétnost nemůže být zajištěna při zpracování a podání návrhu na povolení oddlužení, neboť veškeré údaje uživatele obsažené v jeho návrhu jsou volně dostupné ve veřejném insolvenčním rejstříku vedeném Ministerstvem spravedlnosti ČR. S tímto postupem je uživatel seznámen písemnou formou na Prohlášení uživatele služby – oddlužení, které vlastnoručně podepisuje. Z jeho návrhu, který se stane dnem podání veřejně dostupným, je zcela patrné, že tato konkrétní osoba byla našim uživatelem, neboť Občanská poradna SPOLEČNĚ-JEKHETANE jako zpracovatel návrhu v něm musí být jasně označena.

 

Bezplatnost

Služba je poskytována bezplatně.

3. Nabízené činnosti

Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím 

  • odkazování
  • přeposílání

Sociálně terapeutické činnosti 

  • poskytování poradenství v oblastech sociálního systému a práva,
  • sepisování návrhů, žádostí, odvolání na soudy a jiné veřejné instituce.

 

Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí 

  1. Pomoc při vyřizování běžných záležitostí
  • vyplňování formulářů
  • nácvik telefonování a emailové komunikace
  • nácvik vyhledávání informací                                                                                                                                                                               

      2. Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím

  • pomoc při obnovování kontaktů s rodinnými příslušníky

4. Specifika služby

Bezplatné poradenství v rámci přípravy a podání návrhů na povolení oddlužení (tzv.osobní bankrot), realizace osvětových besed pro veřejnost (především dluhová problematika). Poradenství pro seniory.

Časový rozsah poskytování služeb

  • Terénní
    • Úterý  :  09:00-12:00  -  Terénně je služba poskytována pouze ve výjimečných případech, kdy uživatel ze zdravotních nebo jiných vážných důvodů nemůže navštívit pobočku Občanské poradny a není v blízkosti obdobná služba.
  •  
  • Ambulantní
    • Pondělí  :  08:00-17:00  -  polední přestávka 12:00 - 13:00, 13:00 - 17:00 - pro objednané
      Středa  :  08:00-15:00  -  polední přestávka 12:00 - 13:00
      Čtvrtek  :  08:00-12:00  -  pro objednané
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Služba je poskytována bezplatně.

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

NE

Název poskytovatele

SPOLEČNĚ-JEKHETANE, o.p.s.

IČ poskytovatele

68145209

Kontaktní údaje na poskytovatele