Občanská poradna SPOLEČNĚ - JEKHETANE, Odborné sociální poradenství (§ 37)
Forma sociální služby
Terénní / Ambulantní
Komu je služba určena
- osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
- osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
- senioři
Věkové skupiny
- mladší senioři (65 – 80 let)
- mladí dospělí (19 – 26 let)
- dorost (16 – 18 let) - služba je poskytována uživatelům od 18 let
- dorost (16 – 18 let) - uživatelé od 18 let
- dospělí (27 – 64 let)
- starší senioři (nad 80 let)
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 6804682
- Druh služby: Odborné sociální poradenství (§ 37)
- Adresa: Hlavní třída 13/3,78701 Šumperk
- Telefon: 725101815
- E-mail: poradna.sumperk@jekhetane.cz
- Web: http://jekhetane.cz/
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Osoby starší 18 let v nepříznivé sociální situaci.
Nepříznivá sociální situace je chápána jako situace, kdy zájemce:
- je zadlužený nebo předlužený,
- má nízké sociální kompetence nebo dovednosti,
- se neorientuje v oblasti sociálního zabezpečení (sociální dávky, důchody a podobně),
- se neorientuje v běžných oblastech práva (rodinné, trestní, pracovní, občanské soudní řízení, občanský zákoník a další),
- je obětí trestného činu,
- je nezaměstnaný,
- žije v nevyhovujících bytových podmínkách nebo je ohrožen ztrátou bydlení,
- je ohrožen chudobou a sociálním vyloučením,
- vede rizikový způsob života,
- neorientuje se ve veřejné správě (úřady, instituce: např. Policie ČR, soudy, Úřad práce ČR),
- neorientuje se ve spotřebitelské problematice (např. předváděcí akce, smlouvy o dodávkách energií, smlouvy o telekomunikačních produktech).
2. Smysl, poslání a cíl služby
Poslání služby
Posláním Občanské poradny SPOLEČNĚ-JEKHETANE je poskytovat informace, rady, aktivní pomoc a asistenci lidem v nepříznivé sociální situaci, kterou neumí nebo nemohou řešit sami.
Cíle služby
- Uživatel, který získal informace, jak samostatně řešit běžné záležitosti osobního života (bydlení, hmotné zabezpečení, příjmy, zdravotní péče, zaměstnání, rodina, mezilidské vztahy, sociální péče).
- Uživatel, který na základě rady získané v poradně, je zodpovědný za své jednání a dokáže posoudit jeho důsledky (dluhová problematika, problémy se zákonem).
- Uživatel, který s aktivní pomocí poradny zná svá práva a povinnosti (orientace v zákonech).
- Uživatel, který s asistencí poradny umí komunikovat tak, aby obhájil své oprávněné zájmy (sepisování návrhů, žádostí, odvolání na veřejné instituce).
Zásady poskytované služby
Individuální přístup
Pracovník poskytuje službu podle individuálních potřeb uživatele.
Nestrannost
Pracovník poskytuje službu bez ovlivnění svými předsudky, postoji či pocity; ke všem lidem přistupuje stejně.
Respekt
Pracovník respektuje vlastní rozhodnutí uživatele.
Mlčenlivost a diskrétnost
Pracovník nesděluje třetím osobám žádné skutečnosti týkající se zájemce nebo uživatele, které se dozví v souvislosti s poskytováním služby.
Diskrétnost nemůže být zajištěna při zpracování a podání návrhu na povolení oddlužení, neboť veškeré údaje uživatele obsažené v jeho návrhu jsou volně dostupné ve veřejném insolvenčním rejstříku vedeném Ministerstvem spravedlnosti ČR. S tímto postupem je uživatel seznámen písemnou formou na Prohlášení uživatele služby – oddlužení, které vlastnoručně podepisuje. Z jeho návrhu, který se stane dnem podání veřejně dostupným, je zcela patrné, že tato konkrétní osoba byla našim uživatelem, neboť Občanská poradna SPOLEČNĚ-JEKHETANE jako zpracovatel návrhu v něm musí být jasně označena.
Bezplatnost
Služba je poskytována bezplatně.
3. Nabízené činnosti
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- odkazování
- přeposílání
Sociálně terapeutické činnosti
- poskytování poradenství v oblastech sociálního systému a práva,
- sepisování návrhů, žádostí, odvolání na soudy a jiné veřejné instituce.
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- Pomoc při vyřizování běžných záležitostí
- vyplňování formulářů
- nácvik telefonování a emailové komunikace
- nácvik vyhledávání informací
2. Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
- pomoc při obnovování kontaktů s rodinnými příslušníky
4. Specifika služby
Bezplatné poradenství v rámci přípravy a podání návrhů na povolení oddlužení (tzv.osobní bankrot), realizace osvětových besed pro veřejnost (především dluhová problematika). Poradenství pro seniory.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Úterý : 09:00-12:00 - Terénně je služba poskytována pouze ve výjimečných případech, kdy uživatel ze zdravotních nebo jiných vážných důvodů nemůže navštívit pobočku Občanské poradny a není v blízkosti obdobná služba.
-
-
Ambulantní
-
Pondělí : 08:00-17:00 - polední přestávka 12:00 - 13:00, 13:00 - 17:00 - pro objednané Středa : 08:00-15:00 - polední přestávka 12:00 - 13:00 Čtvrtek : 08:00-12:00 - pro objednané
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBASlužba je poskytována bezplatně.
Fakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
NENázev poskytovatele
SPOLEČNĚ-JEKHETANE, o.p.s.
IČ poskytovatele
68145209
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: U Tiskárny 515/3,70200 Ostrava
- Telefon: 596136609, 724065799
- E-mail: jekhetane@jekhetane.cz
- Web: http://jekhetane.cz/