Telefonická krizová pomoc, Telefonická krizová pomoc (§ 55)
Forma sociální služby
Terénní
Komu je služba určena
- osoby v krizi
Věkové skupiny
- Bez omezení věku - nespecifikováno
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 9221006
- Druh služby: Telefonická krizová pomoc (§ 55)
- Adresa: Wurmova 577/7,77900 Olomouc
- Telefon: 587406126
- E-mail: dana.kroutilova@iporadna.cz
- Web: www.iporadna.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Služba je určena pro česky a slovensky mluvící osoby v krizi. Služba není určena pro osoby zneužívající sociální službu telefonické krizové pomoci např. k sexuálnímu uspokojení, provokatéři, osoby testující pracovníka, osoby pod vlivem návykových látek s výjimkou osob s výrazně sebevražednými tendencemi či již započatým pokusem o sebevraždu nebo s výjimkou osob ohrožujících své okolí.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Linka důvěry Olomouc poskytuje telefonickou a internetovou krizovou pomoc lidem, kteří se nacházejí v krizové či obtížné životní situaci. Cílem je poskytnout uživatelům v bezpečném prostředí anonymity vedení a podporu, které by vedly k pocitu úlevy a ke zvýšení jejich schopnosti zvládnout akutní stavy a zvažovat jejich řešení.
3. Nabízené činnosti
Služba Telefonická krizová pomoc je poskytována podle §55 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění a obsahuje tyto základní činnosti: a/ telefonická krizová pomoc, b/ pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
4. Specifika služby
Pokud zájemce o službu projeví zájem o informace týkající se podmínek poskytování služby TKP, pak mu pracovník požadované informace sdělí. Informace o možnostech a podmínkách poskytování služby TKP zájemce o službu: - provozní doba linky důvěry: pondělí až pátek v době od 18.00 do 6.00 hod., v sobotu, v neděli a ve svátky nepřetržitě, - provozní doba internetového chatu: v úterý, ve čtvrtek a v neděli od 18.00 do 20.30 hod., v sobotu 12:00 - 14:00 hod. a 16:00 - 17:30hod., v neděli 12:00 - 14:00 hod, - anonymita uživatele i pracovníka Linky důvěry, - časové vymezení TKP obvykle do 60 min., pokud pracovník TKP nevyhodnotí situaci jinak; např. např. mlčení vymezí pracovník TKP kratší časový úsek, hovor s klientem nacházejícím se v životu ohrožující situaci může přesáhnout 60 minut. Je-li třeba, pracovník informuje uživatele o časovém vymezení TKP během poskytování služby. - hovor probíhá za cenu běžného telefonického hovoru, - mlčenlivost, - možnost opakovaného volání, - možnost doporučení navazujících služeb,
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Pondělí : 18:00-6:00 Úterý : 18:00-6:00 Středa : 18:00-6:00 Čtvrtek : 18:00-6:00 Pátek : 18:00-6:00 Sobota : 6:00-6:00 Neděle : 6:00-6:00
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBASlužby jsou poskytovány bezplatně - za rozhovor s odborníkem mu uživatel neplatí žádné peníze. Telefonní linka je však zpoplatněna dle běžných tarifů.
Fakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
NENázev poskytovatele
z.s. iPoradna
IČ poskytovatele
26533952
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Wurmova 577/7,77900 Olomouc
- Telefon: 737894484
- E-mail: jana.palouskova@iporadna.cz
- Web: www.iporadna.cz