Katalog poskytovatelů sociálních služeb a vybraných zdravotních služeb v Olomouckém kraji

Telefonická krizová pomoc, Telefonická krizová pomoc (§ 55)

Forma sociální služby

Terénní

Komu je služba určena

  • osoby v krizi

Věkové skupiny

  • Bez omezení věku - nespecifikováno

Kontaktní údaje na službu

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Služba je určena pro česky a slovensky mluvící osoby v krizi. Služba není určena pro osoby zneužívající sociální službu telefonické krizové pomoci např. k sexuálnímu uspokojení, provokatéři, osoby testující pracovníka, osoby pod vlivem návykových látek s výjimkou osob s výrazně sebevražednými tendencemi či již započatým pokusem o sebevraždu nebo s výjimkou osob ohrožujících své okolí. 

2. Smysl, poslání a cíl služby

Linka důvěry Olomouc poskytuje telefonickou a internetovou krizovou pomoc lidem, kteří se nacházejí v krizové či obtížné životní situaci. Cílem je poskytnout uživatelům v bezpečném prostředí anonymity vedení a podporu, které by vedly k pocitu úlevy a ke zvýšení jejich schopnosti zvládnout akutní stavy a zvažovat jejich řešení. 

3. Nabízené činnosti

Služba Telefonická krizová pomoc je poskytována podle §55 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění a obsahuje tyto základní činnosti: a/ telefonická krizová pomoc, b/ pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

4. Specifika služby

Pokud zájemce o službu projeví zájem o informace týkající se podmínek poskytování služby TKP, pak mu pracovník požadované informace sdělí. Informace o možnostech a podmínkách poskytování služby TKP zájemce o službu: - provozní doba linky důvěry: pondělí až pátek v době od 18.00 do 6.00 hod., v sobotu, v neděli a ve svátky nepřetržitě, - provozní doba internetového chatu: v úterý, ve čtvrtek a v neděli od 18.00 do 20.30 hod., v sobotu 12:00 - 14:00 hod. a 16:00 - 17:30hod., v neděli 12:00 - 14:00 hod, - anonymita uživatele i pracovníka Linky důvěry, - časové vymezení TKP obvykle do 60 min., pokud pracovník TKP nevyhodnotí situaci jinak; např. např. mlčení vymezí pracovník TKP kratší časový úsek, hovor s klientem nacházejícím se v životu ohrožující situaci může přesáhnout 60 minut. Je-li třeba, pracovník informuje uživatele o časovém vymezení TKP během poskytování služby. - hovor probíhá za cenu běžného telefonického hovoru, - mlčenlivost, - možnost opakovaného volání, - možnost doporučení navazujících služeb,

Časový rozsah poskytování služeb

  • Terénní
    • Pátek  :  18:00-6:00
      Sobota  :  6:00-6:00
      Neděle  :  6:00-6:00
      Středa  :  18:00-6:00
      Čtvrtek  :  18:00-6:00
      Pondělí  :  18:00-6:00
      Úterý  :  18:00-6:00
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Služby jsou poskytovány bezplatně - za rozhovor s odborníkem mu uživatel neplatí žádné peníze. Telefonní linka je však zpoplatněna dle běžných tarifů.

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

NE

Název poskytovatele

z.s. iPoradna

IČ poskytovatele

26533952

Kontaktní údaje na poskytovatele